Hari Keputerian

Thursday, January 22, 2015

Padang & Bukit Tinggi

Assalamualaikum. Lama tak tulis blog. Sebab jarang ada masa. Maklum la, busy workout, kerja blabla. (poyo tak? :'))

Okay post ni aku buat special utk apip. Sebab atas permintaan dia. Katanya boleh honeymoon dekat sini. Sila la terharu apip. :P

11-14 januari 2015, aku and beberapa kawan ofis pergi ke padang. Naik Air Asia. Masetu ade promotion. So tiket pergi balik RM160++ campur beg pergi balik jadi RM260++. Ampun. Walaupun baru je tapi tak ingat. Haha. 

Kos perjalanan pulak RM521 sorg. Pergi dalam 7 org. Ktorg mintak quotation dari Lombok Travel. Sbb dulu pergi lombok pun guna pakej dia. So far so good.

Sori apip, post kalini aku tak mampu nk tepek gambar sbb gambar dlm ipod. Next post aku tepek gmbr je ye. Yg ni aku cerita je dulu.

Sampai2 airport padang, kitorg terus gerak ke Bukit Tinggi. Bukit tinggi best! Cuaca sejuk macam cameron. Breakfast pun terketar2. Kopi baru tuang terus sejuk. Dengar mcm over tapi itu la realiti nye. hahaha.

Dekat bukit tinggi, yang best kalau siapa nk kawin, nk buat baju utk bridesmaid ke mmg best. kain sulam dia cantik2. telekung pun cantik2. Sila la bawak duit lebih. Aku haritu bawak dua juta mmg tak cukup. hari ketiga duit dh habis licin. T.T Jubah dia pun lawa2 and murah. Kain batik, kain pelikat, beg telekung dan lain2 lagi pun semua cantik2.

Kitorg tidur 3 hari dua malam dkt bukit tinggi. dan dua hari satu malam dkt padang. Padang tak best sikit. Panas and takde tmpt shopping. Utk tmpt2, nanti la aku cerita ye apip. Utk tmpt tak best pulak takde gambar. tak feel org kata. :P Kalini secara general je dulu. Okay thats all for now. Bye.

S

1 comments:

Anonymous said...

Tunggu cite seterusnya