Hari Keputerian

Tuesday, April 06, 2010

jagalah hati,jangan kau kotori :)

before ni dah buat post pasal perut.perut yang kenyang boleh rosak kan hati.itu antara perosak.perosak lain untuk hati adalah kegemaran semua orang.tidur.

tengok tengok.semua benda yang orang suka buat,itu lah yang rosak kan hati sebenarnya. :(

okay sambung cerita tidur.tidur yang banyak boleh mematikan hati,penatkan badan and habis kan waktu serta boleh buat kita jadi malas.

antara tidur yang dibenci:
tidur antara solat subuh dengan terbit matahari
-tak elok sebab time time macam ni dikatakan pintu siang.saat dibuka pintu rezeki.
tidur lepas waktu asar
-ni antara tidur yang dibenci rasulullah.

tidur yang elok pulak:
pertengahan pertama dari malam sampai 8 jam.jangan lebih jangan kurang.doktor pun nasihatkan kita tidur 8 jam.and ada yang cakap terlebih tidur boleh memendekkan nyawa.tapi wallahua'lam kaann?ajal dan maut di tangan tuhan.siapalah kita nak tentukan hidup lama ke hidup sekejap :) oh ye.tidur awal malam digalakkan berbanding tidur selepas larut malam.jadi belajar belajar lah tidur awal semua orang!

saya tahu tidur boleh merosakkan hati.tidur tak elok berlebihan.tak elok untuk kesihatan.untuk harini dah dapat kawal sikit makan berlebihan.tapi tumpas dengan tidur :( lepas maghrib tadi tertidur awal sebab penat sangat.bajet nak tidur 5 10 minit macam tu je.sekali terlajak sampai pukul 12.terlajak perahu boleh diundur,terlajak tidur? :( iisskk.but its okay.jangan buat untuk esok pls.kawal tidur kawal tidur.lebih baik isi masa tidur dengan benda berfaedah sikit!

loves,
SH :)

3 comments:

ztsuhaily abdmalib said...

terlajak tidor. aku yang tertipu! kate je nak turun dtp! >:P

ztsuhaily abdmalib said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

hehe.sori bori suhaily.mlm ni kita pergi dtp.janji!kalau aku tertidur,kejut lah kaann.aku manusia biasa :(