Hari Keputerian

Friday, April 09, 2010

butik pengantin terkenal seantaro dunia

pagi pagi dalam kelass memang bosan.bosan macam mane pun,kena dengar jugak sikit apa cikgu ajar.tapi dengar macam mane pun,mesti ada satu benda yang terlintas dkt fikiran tu.untuk kelas hari ini,saya,sakinah husain bersama zetty suhaily dan anis kamal telah mencetuskan satu idea di mana apabila dewasa kelak,kami ingin menubuhkan satu butik pengantin terkenal beserta pakej andaman,catering,fotografi dan sebagai nya.bernas kan idea kami.ehem ehem

kenapa butik pengantin bukan restaurant atau salon?haaaa!nak bukak restaurant,agak berisiko kerana salah seorang di kalangan kami tidak suka masakan@minuman@buah-buahan yang manis.risau pula jika kami kehilangan pelanggan2 dari kelantan sebab masakan tawar dan air tidak bergula serta bersusu -_-" restoran tak boleh.okay next!kenapa bukan salon?memandangkan kami mengambil kos ukur bahan,jadi membuka salon juga adalah sedikit berisiko.nanti takut takut orang datang nak potong rambut.nak potong tu cinonet je.tapi amek masa yang lama.sebab?kena kira kuantiti rambut yang akan dipotong.silap silap haribulan,nak bayar pun kena buat bill of quantity dulu. -_-"

berbalik kepada topik,butik kami ini masih belum ditentukan lagi lokasi dia.yang penting,jalan nak pergi butik tu mesti kena lurus je.sebab anis suka jalan lurus.butik tidak boleh berada di atas bukit,sebab zetty fobia pada ketinggian.

senarai pekerja:-

tauke kedai pertama:
jeng jeng jeng. pergi mandi dekat paya, kalau anda terer cuba teka siapa dia. wallaaaaweeehh pantun siap B-)hah ni orang nya. nama dia suhaily. panggil su. umur 20 tahun. belum boleh kawin lari. status desperate housekeeper.haha.tak tak gurau :) merujuk kepada riak muka semasa makan dia kita boleh tau posisi ape dia pegang.dia bakal menjadi tukang rasa makanan dan kek. selain itu, kalau tiada kek dan makanan, dia boleh tolong mengira duit2,segala untung rugi butik.waaaceehh.tinggi kan cita-cita? T.T

tauke kedua:ini anis. status berkahwin. tidak mempunyai anak sebab dia tidak suka bayi. merimaskan katanya. dia layak memegang posisi tukang masak.sebab di antara kami, dia yang paling banyak tahu selok belok masakan dan menu2 untuk makanan. seperti rojak orang demam, rojak ibu mengandung dan yang lain2 yang pelik2 belaka. gerenti customer lari ni.haha. tak tak gurau jugak :) selain itu, dia juga boleh menjadi model untuk pakaian butik kami bagi memenuhi impian dia yang tak kesampaian untuk menjadi supermodel terkenal suatu hari nanti.HAHA.

tauke ketiga :nama dia sakinah. disebabkan dalam tiga2 ni muka dia yang paling mesra.jadi dia akan diletakkan sebagai pelayan customer lelaki SAHAJA.haha okay yang ni pun gurau! :) sebab dia tktau nak buat apa.nak sapu2 kedai, tak perlu sebab kedai dh ada tukang sapu yang dtg tiap2 hari. nak jadi guard,pun dh ada. 24 hours! okay lah.sebab tade kerja, dia jadi pemantau anis dengan su je nak pastikan dua orang ni buat kerja! HAHA.

okay sekarang tiba lah masa untuk menunjuk kan design bangunan butik kitorang. :D





nama butik ni ZAS sempena gabungan nama kitorang, ZETTY ANIS SAKINAH.hehe.bangunan ini di design oleh anis hana. terima kasih! :) tapi weh. pink gila bangunan kita -_-"

semoga impian kami terlaksana.AMIN! ;)

0 comments: